Alla inlägg under september 2009

Av Helena - 18 september 2009 16:00

På Grasmarkt i Bryssel finns en marknad med en massa trevliga saker. Om de vävda kuddfodralen haft marsvinsmotiv istället för hundar och katter hade jag kommit hem med sådana till soffan. Det var nära på att jag köpte bokstöd i form av flodhästar, men nu är ju inte skinny vår favoritras...

Av Helena - 9 september 2009 18:00

Trevlig lunch på Centralen med K som var på väg till NM i Åbo. Vi hade ju också tänkt att åka till NM, men så blev det inte av flera skäl. K har så många trevliga idéer. Hon har lockat med mig till Polars dubbelutställning i oktober, det ska bli kul.

Av Helena - 5 september 2009 18:00

Den här gången var vi bara två från vår familj, men vi tog med alla tre marsvinen. Åttaåringen tvekade inför en heldagsutställning som vare sig hade maskerad eller andra djur att titta på (typ husdjursutställningen) . Och mannen kan ju inte få följa med igen, han skaffar ju bara fler djur åt oss! Bra med en utställning ganska nära Stockholm. Hade vi också följt vägbeskrivningen och inte tagit av första gången det stod Friibergs så skulle vi kommit fram ännu snabbare. Men vi hann i tid till incheck och fick stå i kö ute i blåsten en bra stund. Bra att incheck hålls utomhus när möjlighet finns. Bra också att det fanns handsprit utställt. Jag tänkte sedan jag läst I's blogg att jag klappat hennes's hundar flera gånger. Men jag tror ändå att jag har gott samvete eftersom jag bara rört våra egna marsvin, men man kan aldrig vara för säker. Det var soligt och fint väder, men som sagt något blåsigt. Under lunchen tog vi en kort promenad, men förvillade oss in på en privat gård. Sedan låg vi en stund i gröngräset. Lunchen förresten, vilket ambitiöst köksteam. Hemlagad köttfärssås och senare kom det fram doftande äppelpaj! Halvvägs igenom dagen började tioåringen tappa lusten och ville åka hem, men det vände strax. Sedan när det var dags att åka hem ville hon inte alls lämna utan var med och sopade och bar bordsben. Mycket bra!

Resultaten då? Greta och Henna plockade ett varsitt CK så det är ju uppmuntrande. Långa strån bak på ryggen på båda, ja det har vi hört förut. Zuzette får inga höga poäng någonstans, men jag ger mig inte. Jag tror att hon har potential. Kul att Gretas helsyster Gerd var med i samma petklass, men alla blev vi slagna av Hilda. Vad kan vi säga om det? Jo att domaren är enväldig... Jag tycker Gerd är jättefin, det var första gången sedan vi hämtade Greta och Henna som vi fick se Gerd.

Det var en trevlig utställning och det är lite kul att det faktiskt inte bara är marsvin som det handlar om. Varje person har sin berättelse.

Presentation

Omröstning

Hur vill du läsa om våra marsvin i fortsättningen?
 Här
 Annat (reklamfritt) bloggställe tex blogspot
 Facebook (trots att det inte är reklamfritt)
 Nyhetsbrev via e-post
 Inte alls - ett år räcker
 Annat (lämna gärna idéer)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards